- Menu przedmiotowe
- Budżet i majątek jednostki
- Finansowanie działalności
Finansowanie działalności
Teatr prowadzi gospodarkę finansową według ogólnych zasad określonych w przepisach.
Do składania w imieniu Teatru oświadczeń w zakresie jego praw i obowiązków majątkowych wymagane jest współdziałanie dwóch osób: Dyrektora Teatru i głównego księgowego lub osób przez Dyrektora upoważnionych.
Teatr pokrywa koszty bieżącej działalności i zobowiązania z uzyskiwanych przychodów.
Źródłami finansowania Teatru są:
- przychody ze sprzedaży biletów wstępu i opłat za usługi artystyczne,
- przychody z prowadzonej działalności,
- inne przychody m.in. inne dotacje, środki uzyskane w ramach pomocy zagranicznej, środki uzyskane z funduszy Unii Europejskiej, darowizny, spadki i zapisy, odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych
- przychody ze sprzedaży majątku ruchomego.
- dotacje organizatora:
- podmiotowej na dofinansowanie działalności bieżącej w zakresie realizowanych zadań statutowych, w tym na utrzymanie i remonty obiektów,
- celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji,
- celowej na realizację wskazanych zadań i programów